Viitor de aur ţara noastră are

[Pagină aflată în construcţie]

În condiţiile în care ”România ocupă locul 10 în lume ca procent din populaţie care trăieşte în sărăcie extremă” (am citat din articolul ”Banca Mondială: În România, circa 6-7% din populaţie trăieşte în sărăcie extremă, cu 1,90 de dolari pe zi”)

Iată ce gândesc profesorii despre societate; este un studiu realizat de patru cecetători din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai pentru fundaţia Friedrich Stiftung. Acest studiu ne arată că 45% dintre profesorii român sunt de acord cu un regim dictatorial, iar alte procente semnificative susţin şi un regim autoritar de tip teocratic, adică religios sau militar.
Studiul s-a făcut pe 1427 aleşi aleatoriu din toată ţara.
Din studiu reiese că instituţiile în care profesorii au cea mai mare încredere sunt Armata (79%, culmea e că noi nu prea mai avem armată 🙂 ), Biserica (62%), Poliţie (59%).
Dascălii noştri au mărturisit că grupurile respinse cel mai frecvent de către ei sunt consumatorii de droguri (58%), persoanele dependente de alcool (53,6%).
Profesorii nu ar vrea să fie vecini cu persoane rome (42,5%), cu persoane LGBT (38,3%), cu cei care vorbesc o altă limbă (33,7%), dar nici cu cuplurile în care partenerii nu sunt căsătoriţi (33%).
40% dintre profesori consideră că homosexualitatea nu poate fi acceptată. 27% spun acelaşi lucru despre avorturi.
Dascălii noştri nu sunt toleranţi, adaugă 40% dintre ei sunt de acord cu pedeapsa cu moartea în anumite condiţii.
Studiul relevă că 14,4% dintre respondenţi consideră că bătaia femeii de către partener poate fi uneori justificată, iar 31,6% cred că uneori părinţii sunt îndrepăţiţi să-şi bată copiii, probabil pentru că şi ei la şcoală din când în când ar mai avea chef să tragă câte o ”scatoalcă” elevului aşa cum au învăţat ei din moşi-strămoşi.

Cu priovire la posibilitatea instaurării unei conduceri autoritar-militare, 14% ar fi de acord, 11% dintre dascălii chestionaţi sunt de acord şi cu un regim teocratic (adică religios).

Datele mai pun în evidenţă şi faptul că cel puţin unul din opt profesori se pronunţă în favoarea plasării elevilor romi în clase separate şi doar patru din cinci au optat pentru favboarea învăţării în clase diverse etnic.

Am citit articolul ce vorbește despre studiul acela despre profesorii din România și orientarea majoritară către un regim dictatorial, închistare, prejudecăți, xenofobie, discriminare. Din păcate, nimic nou pentru mine fiindcă sistemul și oamenii care îl formează le cunosc din interior. Nici generațiile de tineri formate de treizeci de ani încoace nu au cum sa gândească altfel în asemenea condiții.
Ce nu ia nimeni sau se ia prea puțin în calcul e faptul că la catedră, în ultimii 20-25 de ani, au ajuns oameni care niciodată nu și-au dorit să fie profesori. Cu excepții. Nu este o meserie tentanta, nici prin salarizare, nici prin condiții, nici prin statut social. E o soluție. O soluție pentru cei ce nu găsesc altceva in alte domenii, mai performante. O soluție pentru cei care, în mediul rural fiind, evita naveta predând la școala din sat. Întâi ca suplinitori necalificați, apoi fac ceva facultate la ff sau iid și gata. Învățământul era în așa hal de criză acum câțiva ani, încât nu mai găseau oameni care să fie capabili să ocupe prin concurs posturile scoase la concurs. Rezultatele le știm cu toții din presă. Și, ca una care a fost în comisii de elaborare a subiectelor acestor examene, de corectare, de evaluare practică, va spun că examenele acestea sunt la nivel mediu. Mediocru uneori. Dacă n-ai trecut prin facultate ca cuțitul (sic!) prin brânză. Ce-au făcut mai marii noștri de la minister? Au decis să se dea examenele in fiecare școală. Să se titularizeze care, cum la el acasă. Și s-au titularizat.
Va miră că avem profesori de română care nu știu să scrie corect românește? Va miră că “doamnei de bio” îi e rușine să predea aparatul reproducător la clasa a VIII-a și sare peste lecție punând copiii sa conspecteze acasă din carte? Va miră că cel de matematică e ín urma cu materia și nu-l înțelege nimeni? Sau că cel de chimie nu a făcut niciodată un experiment cu elevii? Sau că dirigintele nu e capabil să facă orientare școlară și profesională sau să cunoască elevii? Să nu vă mire. Alții nu sunt și nici nu vor fi.
Am întâlnit la catedră, pe română!, oameni care nu citiseră nici lecturile obligatorii de la gimnaziu și făcuseră o facultate de litere. Am întâlnit oameni care nu știau să aplice un barem pe o lucrare și nu cunoșteau terminologia didactică. Am întâlnit oameni care predau română și scriau cu greșeli de ortografie și de punctuație.
Cine e vinovat de toate astea?
Veți răspunde: sistemul.
Eu va spun că “sistemul” suntem noi toți. Toți. Toți cei care ne complacem in surogatul de educație pe care îl avem de 30 și mai bine de ani încoace. Toți cei care am închis ochii și gura când am știut că fiul/fiica nu merita notele pe care le avea, dar “cum sa nu facă facultate”? Toți cei care ne-am bucurat de eliminarea examenelor de admitere. Toți cei care am sprijinit fraudarea examenelor. Toți cei care am tăcut când am fost obligați să aplicăm programe nefuncționale și inadecvate actualității contemporane. Toți cei care ne-am lăsat călcați pe cap și pe demnitate de o clică de inepți ajunși în fotolii ministeriale și în fața cărora nu am avut tăria de a le spune “plecați acasă, sunteți incapabili!”
Toate acestea, combinate cu o mentalitate majoritară retrogradă au dus învățământul unde e. Da, știu, “avem olimpici” și “profesori renumiți”. Avem, da. Și cu zecile de mii de semianalfabeți cu diplome universitare, unii dintre ei aflați chiar la catedră, ce facem? Cu copiii noștri ce facem?

Cei ce se nasc acum nu sunt productivi, copiii merg mult la şcoală, dar învaţă puţin:

 

Proiectul de lege ce prevede ca pe ambalajul medicamentelor homeopate să scrie cu majuscule “Acest produs nu are efecte asupra sănătății” a fost respins de Senat

Traiasca lobby-ul farmaciilor… tinand cont ca romanii mananca medicamente “normale” pe paine, nu ma mira ca PSD-ALDE vrea sa tina pe restul in medicamente fanteziste.

Cu putin noroc poate ne intoarcem in Evul Mediu si la pseudostiinte gen alchimie si scapam de prostiile astea gen stiinta, Big Bang si revenim la astrologie ca oamenii “normali”.
Poate chiar plusam si renuntam si la istorie, ca deh, exista riscul ca istoria sa te educe. Si punem accent pe sfarsitul lumii din 2012 si alte conspiratii ale teoriilor.

Pe scurt: un popor imbecilizat fie prin “educatie”, massmedia sau controlat prin religie, saracie si “sanatate” este ideal.

Pai deja suntem pe locul unu in Europa la credinta in horoscop si tamaduirea prin atingerea cadavrelor. Exista si emisiuni la televiziunile cica “de stiri” despre asta, cu rune, zodii, magii, vibratii si alte “energii” nemaivazute.
Politicienii declara fatis ca ei nu cred in teorii evolutioniste, ei cred in creatia din povestile alea cu serpi vorbitori.

https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-22763540-proiectul-lege-prevede-ambalajul-medicamentelor-homeopate-scrie-majuscule-acest-produs-nu-are-efecte-asupra-fost-respins-senat.htm

 

Nu, eleva care a demonstrat că telefonul mobil și routerul wireless afectează grâul și prin urmare, conform unei logici misterioase, omul, n-a demonstrat decât că românul e antiștiințific și se panichează când își imaginează scenarii pe baza unor termeni științifici pe care nu-i cunoaște, dar are impresia că îi știe.

Pe partea cealaltă, fetița respectivă, mult lăudată, nu face decât să se amăgească că face știință, dar în realitate e foarte departe de metoda științifică, singura care ar putea produce niște concluzii întemeiate. Oamenii mari, așa zișii academicieni, care o laudă, nu-s departe de vracii medievali care se folosesc de noțiuni științifice abstracte pentru a-și expune credințele. În felul acesta, în loc s-o direcționeze pe fetiță spre metoda științifică autentică, o încurajează să se mintă pe ea însăși pentru a confirma niște prejudecăți, nicidecum niște fapte științifice. Prin urmare, știința e târâtă prin noroiul ignoranței.

Dacă pt omul de rând nu înseamnă mare lucru, că pentru el radiația ionizantă e la fel cu radiația ne-ionizantă doar pentru că ambele conțin termenul radiație, pentru un viitor cercetător, asta e fatal pentru viitorul lui, iar dacă e încurajat să-și cultive confuzia ca să-și confirme propriile ideosincrazii, atunci ne-am dat drecu.

Nu, routerul wireless nu produce cancer nici la creier, nici la nimic. Dacă crezi că produce cancer și nimic nu te poate convinge de contrariu, atunci poți crede orice ; chiar poți trăi cu impresia că ai idee despre știință deși nu ai. Cum pot să-ți demonstrez că nu ai idee? Păi gândește-te în mintea ta și întrebată-te care e diferența între radiația ionizantă și ne-ionizantă. Dacă nu găsești răspuns, atunci ai o problemă. Înseamnă că ești credul și oricine poate să-ți bage gunoi în cap, fie frumos împachetat, fie neîmpachetat frumos, tu oricum crezi fără discernământ. Dacă știi diferența, atunci ești imunizat.

Săpați înainte să credeți tot felul de știri panicarde mai ales când e vorba de lucuri din jurul vostru. Monoxid dihidrogenatul chiar nu e toxic, pe bune.

PS. Și știți care mai e pericolul propagării acestor știri fals științifice într-un mediu superficial dpdv al științei? Prin promovarea unor asemena certitudini stupide, oamenii își vor autoinduce asemenea stări, concluzionate de studiile astea și prin autosugestie vor avea dureri de cap, iar dacă ar fi vorba de afecțiuni mai grave, n-ar mai căuta cauza reală, pentru că ei știu deja cauza, studiile au arătat-o. Ignoranţa încurajată de “studiile științifice” conduce la autoinducerea stărilor.

Deci se poate spune că ignoranţa te poate îmbolnăvi.

 

De ce școala din România este la pământ?
Pentru că nu metoda științifică este utilizată ci surogatele pseudoștiințifice. Nu este vina elevei că a ajuns la concluzii neștiințifice ci a profesorilor ce au „ajutat-o” să facă această lucrare.
Cercetătorul ce organizează un experiment, mai ales cum e cel cu eșantioanele de grâu, poate influența involuntar rezultatul deoarece servește eșantionul respectiv diferit față de restul. Involuntar, repet. Pentru asta se fac mult mai multe eșantioane și în condiții ce nu pot fi influențate de cercetători. Exact invers este cazul aici.
Apoi deducția neștiințifică a corelației dintre telefonia mobilă și bolile psihice: acum avem tehnologia de a diagnostica mai devreme, de asta scade vârsta medie de diagnosticare, nu influența telefoanelor mobile. Aceeași situație și în cazul tumorilor canceroase.
Telefonul mobil are influență asupra noastră, dar asupra comportamentelor sociale, nu modificări celulare datorate undelor electromagnetice.
O influență mult mai nocivă o are un singur fum de țigară decât toate telefoanele mobile la un loc.

https://adevarul.ro/locale/braila/eleva-demonstrat-laborator-excesul-telefoniemobila-dauneaza-creierului-experimentul-graului-iradiat-1_5bc7316adf52022f7598b0b0/index.html

Banca Mondială susţine necesitatea creşterii investiţiilor în educaţie:
Banca Mondială, după 20 de ani de reforme sub ghidajul său: Satele sunt goale, tinerii pleacă din ţară. Măriţi taxele şi investiţi în educaţie şi sănătate să-i reţineţi în România

 

Educaţia sexuală în şcolile din România

Mulţi părinţi confundă educaţia sexuală cu educaţia pentru sex. În realitate, educaţia sexuală este despre corpul nostru, despre modificările prin care trece în intimitatea sa. Copiii trebuie să fie corect informaţi despre schimbările prin care trec în tinereţe. Maximul la care ar trebui începută educaţia sexuală este vârsta de 8 ani, când încep să circule hormonii.

În România au fost traduse recent mai multe cărţi despre sexualitate; însă în Occident acestea există de zeci de ani.

Unul din obiective: desfiinţarea miturilor. Există foarte multe credinţe eronate, care nu mai sunt valabile; de exemplu: intredicţia igienei intime sau a practicării sportului în zilele de ciclu menstrual.

Dacă în România, educaţia sexuală este o materie opţională, predată mai mult în şcolile particulare, în Canada acesta este prezentă încă din anii ’60.

La noi, atât Biserica Ortodoxă, cât şi asociaţiile de părinţi se opun introducerii educaţiei sexuale ca materie obligatorie.

”Avem o programă foarte încărcată. Sunt tot felul de păreri prin care ni se aduce la cunoştinţă că trebuie să introducem educaţie sexuală, educaţie juridică, educaţie financiară-bancară ş.a.m.d. Nici noi nu ştim câte ”educaţii” să introducem”

(Iulian Cristache – preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi)

Chiar şi părinţii au nevoie de o educaţie parentală, spun specialiştii. Prima strategie de educaţie parentală, adusă în dezbatere de Ministerul Educaţiei ar putea reveni în centrul atenţiei, mai ales după rezultatul Referendumului.

Educaţia parentală se referă în primul rând la pregătirea părinţilor pentru a-şi putea ajuta copiii. Dacă nu se discută cu copilul despre ceva, acesta nu va şti. Chiar şi fără acordul părinţilor, copiii îşi vor căuta singuri informaţii şi vor trăi singuri experienţe pentru care ar fi mai bine să fie pregătiţi.

 

Fotografia postată de Nicolae Coman.


Concluzie

România este țara cu cei mai mulți analfabeți din Europa. În România există aproape un sfert de milion de persoane analfabete.Ultimul recensământ ne arată unde sunt cei mai mulți analfabeți: județele din sudul și sud-estul României precum Giurgiu, Călărași, Teleorman, Ialomița sau Tulcea.
Din 17,5 milioane de persoane, 44,2% au nivel scăzut de educaţie (primar, gimnazial sau fără şcoală absolvită).
Vă întreb: aceste persoane cu cine votează?

 

În încheiere, dau cuvântul doamnei profesor Oana Moraru:

O grădiniță experimentală din Canada, cu programe de învățare suprevegheate de cercetători în neuroștiințe, și-a petrecut 4 luni studiind în grupa de copii de 5 ani modele de zmeie. Copiii au construit și reconstruit, au interogat pas cu pas despre principiile aerodinamicii, au schițat și modelat zeci de variante sortite eșecului, au pus în zbor zmeie de toate formele și mărimile.

Timp de 4 luni.

Ce au concluzionat în urma extravagantului proiect este că toți copiii, cu excepția unuia – mai puțin interesat, dar până la urmă cooptat în proiect tangențial pentru că își descoperise o curiozitate pentru culoarea albastru – au avut o creștere intelectuală superioară celoralte grupuri: focus sporit, nivel de angajare mai mare, raționamente mai complexe, ipoteze și strategii de testare variate, retenție a informației pe termen lung, capacitate sporită de colaborare etc.

Avantajul acestei adânciri aparent înguste într-o singură direcție de lucru este – spun cercetătorii – că neuronii din creierul fiecărui copil învață ”să vorbească” unul cu celălalt, să își negocieze legăturile pe termen lung, cu impact extraordinar pentru dezvoltarea inteligențelor.

Adevărata învățare, concluzionează ei, presupune acest dialog interior, această răsucire de idei pe drumuri testabile, înfundate, reluate de la capăt, care consolidează legăturile neuronale, le face mai capabile de flux informațional și, în primul rând, determină dezvoltarea funcțiilor executive ale creierului: atenția, autocontrolul, planificarea, reglarea impulsurilor.

Pentru a mia oară mă contraziceam aseară cu un profesor convins că școala românească este serioasă pentru că este grea: în sensul că elevii au de învățat lucruri net superioare școlilor din vestul Europei.

E adevărat, numai că această învățare este un simulacru, un fel de impresionare de scurtă durată a creierului, nu un prilej de consolidare a circuitelor gândirii. Și, mai ales, un nefast prilej de erodare a intereselor și a pasiunilor autentice.

Așa cum este construită școala astăzi, funcționăm cu toții împotriva copiilor, împotriva gândirii, împotriva științei gândirii. Vă mirați că avem mulți copii agitați, neatenți, hiperactivi, plictisiți, fâțâiți, reactivi, superficiali? Funcțiile executive ale creierului SE ÎNVAȚĂ. Atenția, autocontrolul, planificarea, liniștea interioară SE ÎNVAȚĂ.

Cum? Printr-o pedagogie la clasă care îi ajută pe copii să își pună neuronii în dialog. Proiecte simple, pe termen lung, în adâncime. Măcar până la 12 ani. Nu 15 materii, zeci de culegeri, fișe și concursuri școlare care nu fac altceva decât să reproducă striațiile superficiale create în materia cenușie, ocazional, de ambițiile de portofoliu ale profesorilor.


Alte articole

➤ ”Copilul care-şi vinde temele pe mâncare
➤ ”PF Daniel: Ora de religie nu poate fi înlocuită. Ştiinţa legăturii cu Dumnezeu este cea mai profundă
➤ ”Sunt cercetător la Măgurele și guvernul mi-a luat banii ca să-i dea la biserică
➤ ”Mesajul tulburător al unui medic neurolog, despre sistemul de învăţământ din România
➤ ”Domnule ministru, aţi aruncat peste bord 44.000 de elevi
➤ ”Am vorbit cu un prof român de filosofie, despre conflictul din școli dintre evoluționism și BOR
➤ ”România meseriașă – Avem locuri de muncă, dar lipsesc specialiștii! Suntem tot mai slab pregătiți?
➤ ”Cine e femeia care răspunde de manualele elevilor din România
➤ ”Doamna Geta între Aristotel și Galileo
➤ ”România, “ţara cu cei mai mulţi analfabeţi din Europa”


 




Paginile blogului nicolae-coman.ro

Nou! Dicţionare ilustrative în: engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă, portugheză, olandeză, suedeză, latină.

Pagina principalăRegele Mihai și mizeria clasei politice contemporaneIstorie universalăStatul paralel regalRămas bun, Majestate!Retrospectiva anului 2017CuriozităţiCălătorie până în anul 2050Cele mai rapide trenuri din 2017Eminescu şi ştiinţaNicolae Ceaușescu – dictator sau patriot?”Sabaton” – o lecție de istorie în stil power metalŞapte secole de la moartea lui Mircea cel BătrânStatistici FacebookUn secol de la moartea lui Gustav KlimtJoseph Fourier și efectul de serăIon Creangă – reformator didactic și religiosNoi suntem urmași ai RomeiMedicină și șarlatanie100 de ani de la moartea lui DelavranceaUn secol de la moartea lui CoșbucTrei secole de la naşterea Mariei Gaetana AgnesiFormaţia “Scorpions” sau arta efemeruluiZiua copiilor şi tumbele acestora în faţa politicienilor2 iunie – Ziua Națională a ItalieiSuedia, ţara politicienilor fără privilegii4 Iulie – Ziua Statelor Unite ale AmericiiDespre numere trapezoidaleTransilvania – o mică Europă dincolo de CarpațiPulanul poPULIst al PSD-uluiCeauşescu – floarea cu care nu se face Primăvara de la Praga?Firea vs. Dragnea sau ”Războiul celor două roze PSD”Referendumul Lăcustelor Negre şi al Ciumei RoşiiEşecul referendumului pentru familia tradiţională145 de ani de la naşterea lui Gheorghe ŢiţeicaViitor de aur ţara noastră areIliescu – coşmarul repetat al istorieiCum nu poți lua Nobelul fiind femeieCum aţi petrecut de cutremur?Sex şi agonie (arta lui Schiele)Apollinaire – sunetul cuvintelor ce nu pot fi rostiteCentenarul unei țări triste, dar pline de humorUnde se duc banii noştri, când se duc?Discursul lui Dragnea sau Apogeul maşinii politice manipulatoare22 Decembrie sau Fals eseu despre libertateDe ce nu pot fi mai bun?Monarhie vs. BolşevismRetrospectiva anului 2018Civilizaţie vs. ţopârlănieFreamătul eminescian al bastoanelor de cauciucZiua UNIRII sau Ziua URINII?Unica soluţie este… evoluţieInternetul care nu dă de pomanăAutoCADScufundarea navei PSDValenţele universale ale arteiSă fie lumină!Cel care a creat o nouă lumeCiuma Neagră ortodoxăPSD – ascensiunea şi decăderea unui mitNu vă lăsaţi manipulaţi!Ce treabă are Papa cu România? – Dar ce treabă are ortodoxia cu România?Harta culturală a lumiiFals eseu despre prostieCând sataniştii vor spitale, nu catedrale23 august sau Jocul Marilor PuteriLingvistică pesedistă sau „O nouă spârcâială a Diareei Roşii”NecredincioasaNe-am săturat!!!Evanghelia după BulaiDe ce (nu) poţi face sex la serviciu?Veniţi de luaţi coronavirus!Fetişul linguriţei de împărtăşanieDivide et imperaNebunia (dez)organizată a religieiMisoginism contemporanMegaproiecte ale anului 2021